Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Jazeker, u kunt ons voor alles rond de inkoopservice bellen. Het telefoonnummer is: 030 247 5100
Ja, het bod krijgt u gratis en vrijblijvend. Wij zijn geen veilinghuis, handelaar of tussenpersoon en rekenen dus geen extra kosten. Dus ook als u besluit tot verkoop worden er geen extra kosten in rekening gebracht.
De prijs die wij afgeven is door een expert bepaald op basis van de door u opgegeven gegevens. U krijgt direct een koopovereenkomst die 7 dagen geldig is.

Als de auto conform opgave is, maken we dit het bedrag aan u over.
Nee, het geld wordt altijd overgemaakt naar uw privé bankrekening. Zo kunt u zelf beslissen hoe u het geld besteedt.
Wij betalen uw auto direct via bankoverschrijving. Afhankelijk van uw bank, ziet u de bijschrijving direct op uw rekening. Soms kan er dus een werkdag vertraging in zitten.
Jazeker. Vul dan wel de gegevens van de eigenaar in, zodat deze op de overeenkomst komen te staan. Bij verkoop dient u wel gemachtigd te zijn door de eigenaar.
Jazeker, mits het een Nederlands geregistreerde auto is die niet in de bedrijfsvoorraad staat. Wel kunnen er speciale omstandigheden voor uw auto zijn waardoor de prijs wordt beïnvloed. Zoals opgegeven schade, technische mankementen, een onlogische km-stand, geen APK etc. Deze factoren zullen onze dealers verrekenen in het bod dat zij afgeven (Zie ook Bepaling van de prijs).
Jazeker, wij kopen ook dan uw auto in. Let er dan wel op dat u dit duidelijk vermeldt als er naar deze punten wordt gevraagd.

Ter geruststelling, wij realiseren ons dat u geen specialist bent. Dus daar houden wij rekening mee.
U heeft 7 dagen om het bod te accepteren. Na acceptatie van het bod moet de inlevering binnen 2 maanden plaats vinden. Als de inleverdatum later wordt, kan het zijn dat het bod (de prijs) aangepast wordt.
Wij begrijpen dat u uw auto zorgvuldig beschrijft. Toch nog iets gemist? Wij begrijpen ook dat u geen specialist ben, dus maakt u zich geen zorgen, wij beoordelen uw auto altijd voorafgaand aan de inkoop.

Er wordt samen gekeken of de auto voldoet aan de beschrijving en of we geen afwijkende punten constateren die invloed hebben op de prijs. Denkt u daarbij aan technische mankementen of beschadigingen.

In het uitzonderlijke geval dat de auto echt niet voldoet aan de omschrijving op basis waarvan het bod is gedaan, dan zullen wij het bod moeten intrekken en de koopovereenkomst niet tekenen.
1. Als u het bod heeft geaccepteerd, neemt een medewerker contact op om een inleverafspraak te maken in Utrecht of een nader te bepalen locatie.
2. Een medewerker controleert of uw auto overeenkomt met wat u heeft ingevuld. Het inleveren duurt ongeveer een half uur.
3. U levert de sleutels en kenteken of kentekencodes in en u krijgt een vrijwaringsbewijs.
4. Het geld wordt direct naar u overgemaakt.
  • Als uw auto na 1 januari 2014 is overgeschreven op uw naam, dan heeft uw auto geen kentekenpapieren maar een kentekencard met tenaamstellingscode. Bij het inleveren dient u de tenaamstellingscode en de kentekencard mee te nemen.
De tenaamstellingscode bestaat uit 9 cijfers en ontvangt u gedeeltelijk bij het op naam zetten (eerste 4 cijfers) en gedeeltelijk als u de kentekencard ontvangt (laatste 5 cijfers). Zie RDW voor meer informatie.

  • Is uw auto voor het laatst geregistreerd voor 1 januari 2014 dan neemt u bij het inleveren uw kentekenbewijs (voertuigbewijs) deel 1 en het overschrijvingsbewijs mee.
Voertuigbewijs – Deel I: het deel met de voertuiggegevens
Tenaamstellingsbewijs – Deel II: het deel met de tenaamstellingsgegevens
Overschrijvingsbewijs (of als het kenteken is afgegeven vóór 01-01-1995: Kopie Deel 3): het deel dat nodig is bij overschrijving van het kentekenbewijs en dat u thuis moet bewaren.
Dat kan. Onze dealers werken op basis van de actuele vraag naar uw auto en wat zij aan service en garantie moeten verlenen op jouw auto.

Het kan zijn dat de particuliere vraagprijs voor een vergelijkbare auto hoger is dan ons bod. Wel is het zo dat een vraagprijs een vraagprijs is en geen verkoopprijs (de auto is immers ook nog niet verkocht). Ons bod daarentegen is definitief en gegarandeerd.
Wij realiseren ons dat het een grote beslissing is om uw auto te verkopen. Na zo’n beslissing wilt u er een goed gevoel aan overhouden. Dat is ook wat wij willen.

Binnen onze organisatie kopen wij duizenden auto’s per jaar in en willen u graag als ambassadeur voor onze service. Door onze ervaring en werkmethode kunnen wij het proces van bieden, innemen, overschrijven en betalen van uw auto optimaal regelen.

De beste prijs bieden wij door te werken zonder tussenpartijen. Het werkt als volgt. Elke auto wordt uiteindelijk weer gekocht door een nieuwe particuliere eigenaar, net als u. Maar verkopen aan een particulier kost tijd. Ook verwachten particulieren nog garanties. Dat geeft een hoop gedoe.

Ons concept is uniek omdat onze dealers rechtstreeks van jou inkopen. Wij hebben meer dan 300 autodealers binnen onze eigen groep die alle automerken verkopen. Zij zijn actief in 13 landen. Er zijn altijd meerdere dealers geïnteresseerd in uw auto en dat betekent de beste prijs voor u.

Dus geen tussenpersonen, geen bijkomende kosten, geen onderhandeling. Gewoon simpel en transparant.
Wij hebben een privacy statement waarin alles wordt toegelicht. In het kort komt het er op neer dat uw persoonsgegevens niet worden gedeeld met onze bieders/dealers en wij uw gegevens alleen gebruiken voor onze inkoopservice.